“رشت با غذاهایش جهانی می‌شود”؛ این جمله شعار رستوران شورکولی رشت است که جز سه رستوران‌ محبوب این شهر محسوب می‌شود و با فضایی صمیمی و دوستانه و منو غذایی متنوع پذیرای مراجعه‌کنندگان است. رستورانی که به احتمال زیاد وقتی به آن مراجعه می‌کنید تمام میزها پر است و مجبورید مدتی منتظر بمانید تا میزی خالی شود اما با وجود شلوغی و جمعیت زیاد سیستم منظمی دارد؛ یکی از پرسنل اطلاعات شما را یادداشت می‌کند، زمان تقریبی انتظار را به شما می‌گوید و به محض خالی شدن میز با شما تماس می‌گیرند. این رستوران در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رشت انتخاب شد.

IMG_20190503_150028

شورکولی چیست؟
اگر به گیلان سفر کرده باشید، احتمالاً در برخی مغازه‌ها انواع ماهی‌های شور و دودی به چشمتان خورده است. مردم گیلان علاقه زیادی به خوردن ماهی شور دارند و آن را در کنار غذاهای محلی سرو می‌کنند. شور کردن ماهی کولی کاری است که اغلب مردم گیلان در منزل انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد نام رستوران شورکولی از همین ماهی‌ها گرفته شده است.

یکی از مدیران این رستوران شورکولی رشت درباره انتخاب اسم شورکولی برای این رستوران می‌گوید: “در رمان فرانسوی بادبادک‌ها نوشته رومن گاری یک رستوران در سواحل نورماندی وجود داشت به نام ژولی کولی که به خاطر غذاهای اصیل فرانسوی‌اش آلمانی‌ها را جذب کرده بود. این رستوران در آن کتاب به نوعی معرف فرهنگ فرانسوی از راه غذا و مظهر مقاومت فرانسوی‌ها بود. از طرفی ما گیلک‌ها به لحاظ دستورالعمل زبانی تشابهات زیادی با زبان فرانسوی داریم.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code